Viral marketing, advergaming, user generated , noi strategii publicitare





Viral marketing, advergaming, user generated  sunt noile strategii publicitare adresate copiilor pentru a promova alimente nesanatoase.

In occident un copil din trei este obez, cu variatii de la o tara la alta. Acesta este un motiv serios de preocupare pentru OMS privind  reclamele la alimente si bauturi destinate copiilor. Tragand cu ochiul la panoramica strategiilor de marketing puse in aplicare rezulta ca acestea sunt total neadecvate motiv pentru care UE a decis cat de curand sa impuna anumite reguli.
In prezentarea raportului OMS  Zsuzsanna Jakab,  director general pe Europa spune: milioane de copii din Europa sunt tinta reclamelor inadecvate. Trebuie sa intelegem realitatea in care se gaseste un copil obez din secolul 21 inconjurat de mesaje publicitare care il indeamna sa consume alimente cu continuturi elevate de zaharuri, grasimi si sare chiar si atunci cand se gaseste in locuri in care ar trebui sa fie protejat, cum ar fi scoala si salile de sport.
Conform unor studii recente copiii isi modifica alegerile si comportamentul alimentar in functie de reclamele vazute, consumand produse pe care le vad la tv.
La inrautatirea situatiilor contribuie si strategiile de marketing care au colonizat web-ul si noile canale media. Este vorba de un teritoriu care scapa comprensiunii adultilor dar in care un nativ digital se simte in largul sau. Controlul parintilor invocat de OMS devine imposibil. Televiziunea este cea mai exploatata cale de marketing urmata de internet si digital care au crescut mult in ultima vreme si vor deveni preponderente in urmatorii ani. Motivul este si unul economic dat fiind ca in internet reclamele costa mult mai putin si sunt mult mai eficiente deoarece se bazeaza pe interactivitate si mesaje personalizate de trigger sociali care au avut succes in retelele de socializare.
Printre strategii deja consolidate sunt bannerele pe motoarele de cautare , site-uri frecventate de minori , sms, email promotionale, precum si site-urile societatilor unde copilul poate deveni fan si poate sa aleaga diverse jocuri in interactiune cu alti copii.
Noua frontiera este advergaming sau promovarea brandului prin intermediul videojocurilor in care personajele consuma alimentele de publicizat.
Viral marketingul este forma din vorba in vorba, de la consumator la consumator care in realitate este puternic orchestrata de societati.
User-generated marketing este forma prin care publicul este invitat sa interactioneze cu societatea producatoare cel putin prin indicarea propriilor preferinte privind caracteristicile produsului.
App-urile pentru smartphone sunt tot mai frecvente si gandite pentru tineri, ascunzand mesaje publicitare de produse alimentare.
In fata acestei problematici regulamentele din cele mai multe tari UE sunt total neadecvate. Doar 6 tari ( Danemarca, Franta, Norvegia, Slovenia, Spania si Elvetia ) au adoptat legi specifice care se alatura strategiilor concordate intre societati producatoare, institutii si cod de autoreglementare.
Codurile de autoreglementare sunt doar niste liste cu indicatii prezente in toate tarile UE, incomplete , neomogene si care de cele mai multe ori nu sunt respectate.
Vreti sa va convingeti ca am dreptate? Deschideti televizorul .