BAME : medicament atotvindecător, ideale şi pentru siluetă









bama (sau Okra, cum este cunoscută în vest)  este o plantă cu fructe comestibile din familia Malvaceelor (din care fac parte bumbacul, arborele de cacao şi hibiscusul). Fructul este o capsulă verde, cu puf, având lungimea de 8-20 cm și conține numeroase semințe.
Lunguieţe şi verzi ca nişte castraveţi, bamele sunt vegetale foarte nutritive.

Pe lângă faptul că sunt sărace în calorii, sunt bogate în vitamine A, C, acid folic, tiamina, B6, riboflavina si săruri minerale de calciu, zinc, potasiu, magneziu.
Mai conţin betacaroteni şi o mare cantitate de fibre.

Întrucât conţin acid folic, bamele sunt recomandate viitoarelor mame, acidul folic ajutând la dezvoltarea tubului neural al fătului.

Fibrele superioare, regăsite în bame, ajută la stabilizarea glicemiei, micşorând rata la care zahărul este absorbit din tractul intestinal.

Mucilagiul din bame micşorează nivelul de colesterol şi acidul din bilă, eliminând astfel toxinele metabolice şi, graţie proprietăţilor laxative, curăţă intestinul gros menţinând sănătatea acestuia.

Precum un panaceu, bamele consumate frecvent vindecă întregul organism. Astfel, tratează inflamaţia plămânilor şi calmează simptomele de intestin iritabil. Datorită conţinutului de vitamina C, bamele au un puternic efect  antioxidant şi antiinflamator.
Conform studiilor, riscul unui infarct sau al unui accident vascular în rândul celor care consumă aceste miraculoase legume este foarte redus. De asemenea, specialiştii americani consideră că o dietă cu bame poate preveni unele forme de cancer, în special cel de colon.

Bamele sunt hrana ideală pentru persoanele supraponderale având calorii puţine.
Valori nutrizionale pe 100 gr:
Kcal 30
Proteine 1,7 g
Carbohidrati 6,6g
Lipide 0,2g
Fibre 2,2g


Datorită conţinutului ridicat de mucilagii, acestea au şi proprietăţi emoliente, fiind recomandate în afecţiuni respiratorii precum bronşite sau traheite.

Reteta mea:
Bame preparate greceşte

Ingrediente pentru 2 porţii

500 gr bame tinere
2 linguri ulei de măsline
5 roşii
1 ceapă
1 lingură oţet balsamic
mărar
pătrunjel tocat
sare

Mod de preparare

Se folosesc bame proaspete sau congelate.
Se curăţă bamele, se spală şi se pun în apă cu sare şi oţet balsamic, cam 30 minute. Între timp se taie ceapa mărunt şi se caleşte. Se pun roşiile curăţate de pieliţă şi tăiate cuburi , apoi bamele, o linguriţă oţet , sare şi se amestecă încet. Se fierbe totul la foc mic. Când este aproape gata se pune verdeaţa tocată. Se servesc atât calde cât şi reci.