Raspberry Ketone si dr Oz




19 aprilie 2013.

Ma aflu in aula B a Bibliotecii centrale din Iasi unde in calitate de lector la Congresul “Primavara Dermatologica Ieseana” , prezint lucrarea: “Imbatrinirea cutanata. Genetica, nutritia si stilul de viata.”
Toti sunt ochi si urechi si asta ma bucura. La iesirea din sala o domnisoara, studenta in anul 6 la medicina, se apropie de mine si ma intreaba: ce parere aveti despre chetona de zmeura?
Ramin un pic descumpanita. Ofertele de integratori dietetici miracolosi se multiplica in ritm atit de rapid incit e dificil sa te informezi cu aceeasi velocitate. Spre norocul nostru ( la nutritionisti ma refer) raspunsul  negativ este valabil pentru toti.
Nu va pot face sa slabiti dar vor ingrasa buzunarele celor care le vind.

Eu, nutritionista Marie Vranceanu sunt o ex obeza. In nenumăratele tentative de a slăbi , credeţi-mă, am încercat toate produsele, cheltuind probabil contravaloarea unui Mercedez benz. Nu am slăbit. Nu cu acele produse.

Sa revenim la chetona de zmeura care a devenit un produs miraculos dupa ce Dr Oz  l-a recomandat.
Dar cine e dr Oz?
Un medic de origine turca pe numele sau complet Mehmed Cengiz Oz, profesor la departamentul de chirurgie a Universitatii Columbia.
Mehmed, pe linga a fi un profesorone, e inalt, slab , brunet, usor grizonat, ochi verzi , intelegeti, toate ingredientele succesului. Si pe linga astea se mai numeste si Oz..adica magul. 
Dl dr. Oz , daca ar fi sa ma iau exclusiv dupa cum arata, l-as urmari si eu sau cel putin  daca ar vorbi despre chirurgie , dar cind un chirurg se baga in ciorba nutritionistului , asta nu imi place.
Stiti , in zilele noastre toti se pricep la toate. Eu de exemplu sunt pasionata de avioane, am citit carti, am vazut documentare si chiar as putea scrie un manual de zbor. Intrebare: voi v-ati urca in avionul pilotat dupa manualul meu ?
Stiu deja raspunsul. Si atunci de ce va luati dupa cei care  nu au competenta in domeniu?

Totusi , de retinut ca dr Oz , in prezentarea produsului a spus: asociat cu o dieta echilibrata si activitate fizica. Mi se pare ca sunt dieta si sportul cele care va vor face sa slabiti .
Dar ..ce e chetona de Raspberry?
Un compus fenolic utilizat inca din 1920 ca aroma naturala pentru cosmetice, extras din  piersici, struguri, baobab, mango african, ceai verde si bache de acai. Mai poate fi produs de bacterii sau obtinut pe cale sintetica.

In ultima vreme cei care comercializeaza produsul se bat cu pumnul in piept sustinind ca exista studii care ii demonstreaza eficienta.
Hmm, studiile sunt vreo doua. In unul nu s-a obtinut nici un fel de rezultat, in al doilea, soarecii au fost nutriti pe schema unei diete bogate in grasimi si prin urmare bietii sobolani pierdura ceva in greutate. Se pare ca efectul este legat de lipoliza indusa de norepinefrina( hormon).

In culturile celulare chetona Raspberry pare sa creasca secretia unui hormon adiponectina  legat de metabolismul lipidelor , a glucozei si de controlul greutatii corporale.
Este important de subliniat ca in interiorul unui organism viu echilibrul acestui hormon este reglat de numeroase procese si este mai mult decit simplist sa ne gindim a modifica secretia unui mesager fara a tine cont de puternicile mecanisme si semnale care il genereaza si guverneaza.

Un alt aspect si mai important este acela ca nu a fost testata siguranta produsului la om. De altfel pe om nu exista nici un fel de studiu legat de acest produs.
Avind in vedere asemanarea chimica a acestei chetone cu Sinefrina si Capsaicina, un criteriu de minima prudenta nu ar strica si pe eticheta ar trebui sa apara scris: nu se recomanda in afectiuni cardiovasculare.  Dar produsul se comercializeaza cu lozinca: fara efecte colaterale.

Inainte de a ma specializa in nutritie aveam 102 kg, printre multe alte porcarii am luat si un tir cu alga Fucus. Rezultatul: hipertiroidism. Daca nu ma credeti pot sa va arat ecografiile din acea perioada.

Acestea fiind spuse si data fiind experienta mea personala zic sa urmati doar 2 din cele 3 sfaturi ale sexy magicianului Oz: regim echilibrat si ..miscare!

Cu banii de Raspberry , mergeti la piscina cu iubitul sau iubita, beti o apa cu lamiie si inotati, cit de mult va tin puterile!






Etichette: , , ,