LIPSA DE SOMN DUCE LA OBEZITATE



Studiile au arătat că, dacă dormiţi mai puţin de 4 ore în fiecare noapte, pe termen lung creşte cu pînă la 70% şansa de a deveni obez.
Dacă dormiţi 6 ore pe noapte va creşte pofta de alimente hipercalorice , pe termenul lung se va încetini metabolismul şi va creşte depunerea de grăsimi, în special în regiunea abdominală
Ce se întîmplă în corpul vostru, din punct de vedere biologic atunci cînd nu dormiţi?
Privarea de somn pune organismul în stare de stress cronic ceea ce duce la creşterea nivelurilor de cortizol şi stimularea secreţiei de insulină , fapt care activează programul FAT şi pune corpul pe fat storage mode( acumulare de grăsimi)
Cortizolul(hidrocortizon) este un hormon steroid, mai precis un glucocorticoid produs de glanda suprarenală. Acesta este eliberat ca răspuns la stres și la înregistrarea unui nivel scăzut de glucocorticoizi în sânge. Rolul său principal este de a crește cantitatea de zahăr din sânge prin intermediul gluconeogenezei, precum și de a suprima răspunsul sistemului imunitar, de ajutor în metabolismul grăsimilor, proteinelor și carbohidraților.
Vestea bună e că puteţi îmbunătăţi cantitativ şi calitativ somnul vostru respectînd cîteva mici reguli
-Renunţaţi la obiceiul( dacă îl aveţi) de a adormi cu televizorul deschis  deaorece aceasta determină schimbări chimici în creierul vostru care vor duce la tulburări de somn.
-Luaţi cina cel puţin cu trei ore înainte de a merge la culcare.
-Cina, e preferabil să fie compusă din alimente uşoare care conţin triptofan ( un aminoacid esenţial) , relaxant şi antidepresiv natural. Deci via liberă la carne de curcan, orez, orz, banane, lapte, ouă.
Faceţi-vă obiceiul de a bea un ceai relaxant: muşetel, tei, valeriană.
Evitati activităţile obositoare după cină şi alegeţi cărţi mai puţin solicitante.  
Evitaţi fumul şi substanţele excitante: cafea, ceai, drink-uri energizante
Asiguraţi-vă că temperetura în dormitor este cea potrivită- 18 grade
Culcaţi-vă mereu la aceeaşi oră, ideal în jur de 22.30 oră care favorizează ritmul lumină-întuneric, oră la care temperatura corpului şi tensiunea arterială scad uşor dînd aceea senzaţie plăcută de moleşeală.
In timpul somnului creşte secreţia de leptină un hormon care dă senzaţia de saţietate.  
Cînd nu dormiţi creşte secreţia de grelină un hormon care creşte apetitul.