Aţi da aşa ceva copilului vostru?



Ieri după amiază, aşteptînd un prieten drag pe terasa din faţa unui supermarket,mi-am spus: hai să intru( dat fiind că amicul întîrzia puţin).  Acu’ voi ştiţi că atunci cînd intri tre’ să şi cumperi ceva. Cum nu aveam nevoie de nimic, voiam doar să spionez, mi-am propus să pun în coş un deodorant. Dar mai întîi mă îndrept vertiginos spre raionul conserve. Pînă să ajung, mă izbesc ( dată fiind lăţimea îngustă a culoarelor) de o mămică al cărui BMI depăşea cu mult cifra 25, adică să vă fac să înţelegi, era obeză şi care ocupase cu fesierii săi întreaga trecere. Doamna căuta disperată o marcă de chipsuri, în timp ce monstriciatolul care o însoţea urla ca din gură de şarpe, fapt ce a atras atenţia supraveghetoarelor care s-au gîndit mai degrabă că o fi scăpat vreun crocodil de la Zoo. Cînd mama obeză a pus mîna pe chips-urile mult căutate, monstriciatolul a început să sară în două picioare( nu că ar fi avut 3) şi să ceară insistent punga pentru a se înfrupta din ea. Inutile explicaţiile mamei , cum că nu s-ar putea, monstriciatolul o ţinea una şi bună: vreau chips-uri.
În tot acest timp se formase o coadă considerabilă în spatele celor doi dat fiind că blocaseră trecerea şi pe urmă era chiar haios micul spectacol, oferit pe gratis . La acest punct al situaţiei au intervenit tot supraveghetoarele, că doar de aia sunt acolo şi i-au spus mămicii că poate să desfacă punga şi să îşi hrănească monstriciatolul , dar să nu uite să o şi plătească. Vesel nevoie mare, monstriciatolul a închis gura şi deschis punga. Mămica, dată fiind atitudinea nervoasă a monstriciatolului s-a gîndit că o avea lipsă de Fe şi s-a dus glonţ la raionul de pateuri de unde a aruncat în coşul încăpător 3 cutii  FE-active pate.
Eu am făcut o poză, mai pe ascuns că un supraveghetor se tot ţinea după mine deoarece aveam o atitudine dubioasă, nu păream un cumpărător normal şi am văzut ( asta la Carrefour) că în România unele produse sunt legate cu sfoară( alea cu aţă albă sunt altceva) ca să nu dispară, prin cine ştie ce fenomen paranormal, de pe rafturi.

Am citit compoziţia pate-ului şi am scris in carneţelul meu, fapt care i-a atras şi mai mult atenţia supraveghetorului, dat fiind că nici un cumpărător normal nu citeşte etichetele( darămite să mai ia şi notiţe, doar nu e sesiune de examene la Mega Image) şi m-am lămurit.
Acum vă informez şi pe dvs.

Cît despre monstriciatol, sărăcuţul, după punga cu chips-uri urma otrăvirea cu pate.


Iată  compoziţia:

ficat de porc  50%,
apă, carne de pasăre,
ulei vegetal  de palmier-nerecomandat, este un ulei de proastă calitate, ieftin , fiind un ulei cu grăsimi saturate( chiar dacă e vegetal)
proteină vegetală din soia, amidon din porumb, sare iodată, condimente, amidon din grîu, extract din condimente, muştar, arome,

stabilizatori (polifosfati E 452),- DOZA MAXIMA ADMISA 70 MG/ KG CORP. POATE DUCE LA ELIMINAREA CA DIN OASE. DE EVITAT IN SPECIAL LA COPII.

sirop de glucoză, emulgatori (esterii glicerici ai acidului citric E-472-CONSIDERAT NETOXIC

agenti de îngroşare (gumă guar E-412-făină de seminţe de guar, considerat netoxic

guma xantan E-415- ALERGEN

antioxidanti (acid citric E-330)-netoxic  

ascorbat de sodiu E-301-USOR DIURETIC

potenţiator de aromă (monoglutamat de sodiu E-621- În doze mari pot provoca: scăderea pragului de excitabilitate neuronale, tulburări în sistemul nervos parasimpatic, apariţia sindromului de restaurant chinezesc caracterizat prin dureri de cap, vertigine, greaţă, palpitaţii.
Astmaticii şi nou născuţii cît şi persoanele alergice la aspirină e bine să îl evite.

Neurotoxic.

colorant (carmin E-120 -DZA= 5 mg/ kg corp

Poate provoca la subiecţi predispuşi reactii alergice care merg de la erupţii cutanate la şoc anafilactic.

Nu sunt disponibile date privind eventuale efecte colaterale.

A se evita administrarea la copii.


conservant (nitrit de sodiu E-250). DZA=0,06-0,1mg/kg corp

Este un conservant folosit mai ales la preparatele din carne şi care combate bacteria Clostridium botulinum( responsabilă de botulism).

Toxic

Poate provoca greaţă, vărsături, vertigine, scăderea tensiunii.

Conţine alergenii: soia, gluten, muştar.

In linii generale această compozitie este valabilă pentru toate pateurile industriale, majoritatea conţin ficat pînă în 30 % restul adaosuri.