Paleodiet



După Dukanişti..sosesc Paleoliticii!
Zilele trecute vorbeam despre Dukani..iată că a apărut o altă subspecie :paleoliticii sau neoneanderthalii, cum vreţi să le spuneţi, eu prefer a 2 variantă.
Despre paleolitic
Caracteristica epocii paleolitice este totala dependență a hominizilor de natură. Economia avea un caracter „prădalnic”. Sursa principală de alimentație o oferea vânătoarea realizată în grup. În pleistocenul inferior apar primele unelte pentru vânătoare și cules. Apare folosirea focului, schimbându-se astfel regimul alimentar, ceea ce va determina modificări și în structura anatomică. În paleoliticul mijlociu, omul de Neanderthal folosea arme și unelte de silex. În această perioadă se ajunge la o diviziune naturală a muncii: vânatul - îndeletnicire a bărbaților, iar culesul - practicat de femei. O altă îndeletnicire era aceea a pescuitului.

Sursele de hrană ale oamenilor vânător-culegător din epoca de piatră includeau atât animale cât și plante care aparțineau mediului natural în care aceștia trăiau. Aceștia consumau cu preferință organele animalelor, inclusiv ficatul, rinichii și creierul. Nu consumau foarte multe lactate sau plante bogate în carbohidrați, precum legumele sau cerealele.
Se pare că două treimi din necesarul de energie erau acoperite din mâncăruri de origine animală.[1] Conținutul de grăsime era aproximativ același cu cel din prezent, însă raportul tipurilor de grăsimi consumate era altul: raportul între Omega-6 și Omega-3 era de circa 3:1 față de 12:1 cum este astăzi.( sursa wikipedia)

Si acum sa vedem ce propune dieta paleolitică:
aveţi voie:
carne produsă prin consumul de iarbă ..adică văcuţe care pasc liniştite pe pajişti însorite  şi porci care mănîncă trifoi chiar şi cu 4 foi şi găini care ciugulesc fericite green green grass  of home…
Pește / fructe de mare

Fructe şi legume proaspete
     ouă
     Nuci şi seminte
     Uleiuri sănătoase (de măsline, nuci, seminţe de in, nuci de macadamia, avocado, nucă de cocos)

Nu aveţi voie

boabe de cereale
Leguminoasele (inclusiv arahide)
lactate
zahăr rafinat
cartofi
alimente procesate
sare
Uleiuri vegetale rafinate

plan alimentar Paleo



Pentru micul dejun:
 omletă uşoară. Căleşte ceapă, ardei, ciuperci, și broccoli în ulei de măsline, adaogă ouăle bătute
    
Prânzuri Paleo sunt ușoare. Faceţi o salată mare cu tot ce vă place şi adăogaţi la ea bucăţi de carne de vită, porc , pui sau fructe de mare, somon, ton ...condimentaţi cu ulei de măsline şi lămîie.    
Pentru cină, încercați spaghete cu pesto sau a la marinara.  Dacă vorbim de pesto asta mă face să cred că exista un schimb intercultural între neanderthalii africani , americani şi ..viitori italieni. Ammazza, ăştia exportaseră  pesto încă din pleistocen. Ş atunci ăla de la Mega Image de ce o fi aşa de prost?
Puteţi încerca salată de sfeclă cu carne de porc.
Sau sparanghel cu peşte
Sau spanac cu carne

La desert fructe de sezon şi mixuri de fructe uscate.


Iată ce spune dr Paleo alias Loren Cordain
Mic dejun
Ouăle se mănîncă fierte moi dar cel mai bine îmbogăţite cu omega 3. adică tăvălite prin ulei de măsline.  Mai puteţi consuma grapefruit, sau orice fructe proaspete de sezon, ceai de plante
Snack: carne slabă de vită o felie subţire,  caise sau fructe proaspete de sezon
Pranz: salată Caesar ?? cu pui (ulei de măsline și sos de lămăie), ceai de plante
Snack: felii de mere, nuci crude
Cina: roşii si avocado felii, piept de curcan fără piele, broccoli, morcovi şi anghinare, castron de afine proaspete, stafide, migdale, un pahar cu vin alb, sau apă minerală. (În mod evident, vinul nu ar fi fost disponibil la strămoșii noștri, dar regula 85:15 Vă permite consumaţi trei mese non-Paleo pe săptămână.) Hopa , am mai auzit treaba asta ca mesă festivă sau non Dukan  
Acum ca să vă puteţi descurca la fel de bine ca omul Paleolitc  trebui să vă duceţi online şi să vă umpleţi căruciorul cu următoarele cărţi: The Paleo Diet
The Pleodiet cooking book  şi dacă sunteţi sportiv The paleodiet for athletes

Pe scurt dieta presupune:
Aport mai mare de proteine
Carbohidraţi puţini şi ăstia cu IG mic
Aport mare de fibre
Echilibrarea grăsimilor omega 3 şi omega 6 ( mă gîndesc cum îşi echilibra omul cavernelor omega 3????)
Creşterea consumului de K şi scăderea Na
Mentinerea unui bun echilibru acido bazic …oamenii din epoca aia nici măcar pe dinţi nu se spălau şi  vorbim de menţinerea echilibrului acido bazic.
Aport mai mare de, vitamine, minerale, antioxidanţi.



Doctorul Loren Cordain susţine că neanderthalii erau slabi pentru că respectau regulile acestea expuse de el...bănuiesc că doctorul era nutrţionistul grupului de păroşi care trăiau în peşteri şi alergau animalele cu scopul precis de a le ucide şi mînca..evident după schema nutriţională propusă de Cordain.
Domnule doctor,  oamenii ăia, încă sălbatici,  mîncau ce găseau , mergeau la vînătoare-adevărată , nu ca cea din zilele noastre unde se pune cerbul în faţa vînătorului si zice: împuşcă-mă că şi asa nu ajung pînă la sfîrşitul lunii din cauza diminuării resurselor planetare( aici planeta e echivalent de propriul buzanar) şi probabil, omuleţii,  făceau foame pe rupte
Morală: lumea dietelor devine din ce în ce mai ridicolă.