Cum se crează o modă alimentară?




All rights reserved  Marie Vranceanu 


Este interzisa utilizarea totala sau partiala a continuturilor inserate in acest blog , in alt scop decit informativ, critic, discutii. Este interzisa reproducerea, difuzarea sau distribuirea prin orice forma de platforma tehnologica , suport sau retea telematica fara autorizatia scrisa a autoarei Marie Vranceanu.  



De vreo doi ani  planeta pare cuprinsă de o nebunie dietologică, ceva tip oameni în Black, nu stiu dacă e chiar exact, văzusem eu un film cu nişte indivizi îmbrăcaţi în negru, ochelari de soare negri, care te urmăreau peste tot, unde te suceai, aştia apăreau ca din pămînt. Dacă am confundat filmul, cer scuze, cinematografia nu e punctul meu forte.

Spuneam deci că, oriunde m-aş învîrti , hop, apare unul cu cartea dietei Dukan în mînă, dacă nu e dieta e cartea de bucate Dukan, în care m-am uitat şi eu şi unde reţe tele propuse sunt de spaimă. Eu una nu aş mînca nimic din ce propune Dukan.
Intri în farmacie dai de tărîţea de ovăz Dukan , care costă triplu faţă de cea din plafaruri şi magazine naturiste. Mă, să fie, dau căutare pe net dar nu rezultă ca Dukan ăsta să-şi fi făcut culturi bio de ovăz. Pe lîngă asta mai sunt şi biscuiţii Dukan , cu mulţi carbohidraţi şi oricum îi puteţi folosi numai în faza de menţinere.Şi ăştia cu preţuri hilare(eu am văzut la supermarket biscuiţi cu ovăz , chiar în versiune bio, la preţuri mult mai rezonabile.)
Pe celălalt raft al farmaciei găsiţi produsele dietei zona şi undeva mai în spate iată-le şi pe cele ale lui Gian Luca Mech: tisanoreica!  250 grame paste ( care nu sunt paste ci un amestec scîrbos de proteine vegetale, fibre şi diverse) costă 14 euro!!! Pasta integrală de la supermarket varianta bio 8-9 lei 500 gr.
Un dulce care cîntăreste 30 gr, un dulce tisanoreica 3, 5 euro!!
Vedeţi voi, dacă vreţi sau nu să vă aruncaţi banii pe aceste produse. Eu voi dezbate toate aceste diete pe rînd. Nu acum , într-un alt articol.

Acum vreau să vă explic cum se lansează o modă alimentară..de nu mai poţi scăpa de oamenii în black.
Un studiu realizat în anul 2005 în SUA a arătat că dieta punctelor Weight Watchers, zona şi  Atkins) nu depăşiseră 10% din succesul slăbirilor într-un an de zile. Cum dintre acestea trei cea Weight Watchers părea mai de doamne ajută, cercetările s-au concentrat pe aceasta deşi 10% este un procent atît de mic încît cîteva puncte în plus sau minus , nu fac mare diferenţă.
În luna mai , voi participa la World forum for nutrion research conference, cu o lucrare de cercetare privind dieta mediteraniană , nu cea generică ci adevarata dietă italiană. De ce cred că e mai bună comparativ cu celelalte? Pentru că cere conştiinţă alimentară şi un mic efort din partea subiectului. Eu sunt adepta dietei genetice, cu care şi lucrez şi care la fel, nu e o dietă magică, e doar dieta care presupune disciplină şi schimbarea stilului de viaţă în baza geneticii personale. Să nu credeţi cumva că dacă v-aţi făcut un test de nutrigene veţi slăbi pur şi simplu. Testul acesta vă va ajuta să înţelegeţi care sunt variaţiile din propriile gene, sensibilităţile voastre şi pe această bază , împreună cu nutriţionistul vostru veţi începe să vă modificaţi stilul de viată.
Va trebuie să înţelegeţi şi să constientizaţi ce aveţi de făcut.
Celelalte modele , promit, promit, promit, slăbire monstruoasă fără eforturi personale( căutaţi pe net la tisanoreica: mănînci paste, mănînci dulciuri..mănînci, ha!)  Dieta Dukan? Mănînci cît vrei..dar lista alimentelor permise e destul de subţirică.
De ce astfel de comportamente?
Pentru că modelele alimentare iau naştere special pentru a face o afacere şi deci trebuie să lucreze pe marea majoritate a populaţiei. Insuccesul acestor modele nu face altceva decît să accentueze faptul că persoane lipsite de voinţă , leneşe, substanţial incapabile de a înţelege ceea ce mănîncă nu vor ajunge niciodată la un stil de viaţă corect.

Cum se lansează o modă alimentară?

Mai întîi individualizaţi un trend comun cu toate modele momentului
Vreţi să lansaţi un model alimentar care să vă facă celebri şi cu bani?
E simplu: Folosiţi strategia terorismului alimentar: demonizaţi grupuri de alimente în aşa fel încît subiectul să nu le mai asume şi indirect, acesta va slăbi. Invariabil se recomandă şi exerciţiul fizic care va ajuta subiectul să mai piardă cîteva kilograme.
Exemple de terorism alimentar:
dietele vegetariene şi vegan demonizează proteinele şi grăsimile de origine animală.

Dieta zona şi cele hiperproteice demonizează carbohidraţii.

Dietele aşa zis sănătoase, zaharurile, dulciurile şi grăsimile de orice natură

Dieta Montignac demonizează alimentele cu indice glicemic mare

Falsele intoleranţe alimentare, în care nutriţionistul prin intermediul unui test, de cele mai multe ori fără suport ştiinţific, convinge pacientul că e intolerant la alimente hipercalorice cum ar fi făinoase, brînzeturi, etc…

Toate aceste metode iniţial duc la un oarecare rezultat, deoarece subiectul mănîncă mai puţin . Ulterior efectul dispare din 2 motive:

apetitul natural al subiectului este convertit la ceea ce poate mînca şi astfel cresc dozele( doar nu trebuie să contabilizezi caloriile) . Şi iată din nou subiectul se află pe strada greşită.

Pentru cine urmează diete hiperproteice , la început abandonează pasta, făinoasele în general, zaharurile indiferent de provenienţă,  evident va slăbi. Ulterior gustul se plasează în zona proteică , subiectul începe să mănînce mai mult din alimentele permise şi caloriile revin cele de la început.
La fel şi pentru cine s-a convins că e intolerant la paste, pîine . La început eliminînd din alimentaţie aceste produse,  va slăbi..ulterior, cum rezultă din studii, va descoperi orezul în toate formele sale, caloriile cresc şi cu ele kilogramele.

Excesele alimentare pot fi recuperate doar printr-o reducere  a caloriilor, dar în dietele mai sus menţionate, caloriile nu au importanţă, important e să mănînci alimente bune, considerate bune din perspectiva acestor modele.
Eu vă spun doar că o cină cu prietenii aduce cam 900 kcal în plus, adică 200 gr considerînd şi apa legată de grăsimi. Cu doar 2 astfel de cine într-o lună, subiectul ajunge să se îngraşe cu 5 kg într-un an, kilograme pe care nu va reuşi să le dea jos doar mîncînd aşa zisele alimente bune, fără a se gîndi la caloriile ingerate.
Adevărata catastrofă cauzată de acest terorism alimentar constă în faptul că subiectul decepţionat se convinge că în cazul lui e imposibil să slăbească, dietele nu funcţionează, a devenit rezistent şi prin urmare se canalizează spre un stil de viaţă eronat în care vor apărea cu siguranţă şi semnele sindromului metabolic.

Vreţi să slăbiţi? Mergeţi la un bun nutriţionist.
Dietă înseamnă stil de viaţă. Nu veţi obţine un rezultat de durată atîta vreme cît veţi continua să fiţi indisciplinaţi şi să mîncaţi cum vă vine sau cum vă spun modele alimentare.     
 
la editura Tracus arte, online si in librarii cartea mea de nutritie: 7 ani la dieta.Aventurile unei femei grase.  

 https://www.facebook.com/pages/New-Eurodiet/399207306805867?fref=ts