Colesterolul si fructele de mare



















In ultima vreme circula tot mai frecvent ideea ca trebuie sa evitam fructele de mare, in special moluste, creveti, deoarece contin cantitati elevate de colesterol. Riscul reprezentat de crustacei si moluste privind colesterolul a fost amplu redimensionat din 2 motive: la scoici, stridii, care se hranesc cu alge, la un studiu detaliat s-a vazut ca ceea ce era considerat colesterol erau de fapt fitosteroli care contribuie la diminuarea nivelurilor colesterolului prin reducerea absorbtiei la nivel intestinal . Crevetii contin intr-adevar cantitati mari de colesterol dar care nu influenteaza negativ colesterolul total, sunt mult mai periculoase grasimile continute in brinzeturi si carnuri grase. In plus crevetii si in general crustaceii contin cantitati mici de acizi grasi omega 3 cu catena lunga importanti pentru sanatatea inimii. La persoanele sanatoase consumul de crustacei nu influenteaza negativ valorile colesterolului. Un studiu efectuat pe un grup de persoane timp de 4 saptamini, la care s-a introdus in dieta 200 gr de creveti zilnic a demonstrat ca nu existau modificari ale valorilor colesterolului LDL( colesterol rau). Un consum moderat de creveti nu este interzis nici macar presoanelor cu dislipidemii cu conditia sa fie atente la restul alegerilor alimentare din timpul unei zile.
Atentie in schimb la cum gatiti crevetii:  preferati gatitul al vapore sau la gratar si condimentati cu ulei de masline extravirgin.    




All rights reserved Marie Vranceanu
Este interzisa utilizarea totala sau partiala a continuturilor inserate in acest blog , in alt scop decit informativ, critic, discutii. Este interzisa reproducerea, difuzarea sau distribuirea prin orice forma de platforma tehnologica , suport sau retea telematica fara autorizatia scrisa a autoarei Marie Vranceanu.  

la editura Tracus arte, online si in librarii cartea mea de nutritie: 7 ani la dieta.Aventurile unei femei grase.  

 https://www.facebook.com/pages/New-Eurodiet/399207306805867?fref=ts