Să ne depurăm cu vinete






Vînăta( Solanum melongena) aparţine familiei Solanaceae, aceeaşi din care fac parte cartoful, roşiile. Toate plantele din această  familie conţin un glicoalcaloidul toxic numit solanina care poate provoca alteraţii nervoase şi iritaţii gastrice. Din acest motiv miezul vinetelor se coace sau se sărează , se lasă cîteva ore , se scurge şi se prepară după cum se doreşte. Prin preparare solanina este inhibată.
Vinetele au puţine calorii , 16 pe 100 grame , motiv pentru care sunt recomandate în curele de slăbire.  
Au un conţinut ridicat de potasiu , dar puţin calciu. Ca toate legumele sunt bogate în fibre alimentare, absolut utile împotriva constipaţiei şi a bunei funcţionări a intestinului. Conţine vitamine din grupul A, B, C, acid folic, tanini, fosfor şi unele substanţe amare care stimulează secreţia de bilă şi scad colesterolul.  Stimulează diureza şi este uşor laxativă, motiv pentru care se recomandă în tratarea unor afecţiuni precum guta, arterioscleroza, inflamaţii ale vezicii urinare, constipaţie, hepatită. 
Este un important detoxifiant natural pentru organism.
Potrivit unor cercetători apa de vinete( infuzie din bucăţi de legumă) poate scădea tensiunea arterială avînd o acţiune similară cu a unor medicamente antihipertensive(ACE-inhibitori) .
Un bun aliat în alimentaţia bolnavului de diabet tip 2.
De asemeni vinetele conţin şi o cantitate importantă de antioxidanţi .
Salata de vinete, preparată doar cu puţin ulei de măsline este ideală pentru doamnele care ţin la siluetă.
Vinetele la grătar constituie o garnitură delicioasă şi putin calorică.





Vinele alla parmigiana sunt delicioase, dar din cauza mozarellei un pic mai calorice. nu  mîncaţi cu pîine şi nu adăogati un alt fel în menu.
Iată reţeta .
  2 vinete potrivite
300 gr pulpă de roşii
 ulei de floarea soarelui
100 gr de parmezan ras
150 gr mozzarella
Sare
 cîteva frunze de busuioc

tăiaţi vinetele pe lung în felii subţiri. Puneţi-le la grătar pe o parte şi alta. Săraţi. Într-o tigaie puneţi pulpa de roşii cu puţin ulei, prăjiti şi la urmă adăogati frunzele de busuioc tocate mărunt. Într-o tavă de cuptor sau vas iener puneţi un strat de suc de roşii şi deasupra unul de vinete. Peste acestea un alt strat de roşii, putin parmezan şi cîteva felii de mozzarelle. Alternaţi pînă la terminarea compoziţiei. Daţi la cuptor, 150de grade pentru 20 de minute. Se servesc calde.