FRIGIDERUL GOL




După eşecul sălii de sport şi al intoleranţelor, aceeaşi Vera, trăgînd cu ochiul în interiorul frigiderului meu spune: tu ţii prea multă mîncare în frigider.
Beh, ea locuieşte singură şi la cum arată cred că stă mai mult flămîndă, în timp ce eu am o familie. Cum să fac? Să îmi pun lacăt la gură, să mi-o cos cu sfoară?
Totuşi notez ideea. La vreo lună după povestea asta soţul meu pleacă în vacanţă împreună cu fii-mea, aşa că iată-mă singură. Arunc tot ce mai rămîne prin sertarele îngheţate şi mă apuc de o nouă cură de slăbire. Rezist eroic lîngă frigiderul gol pînă pe la ora 9 seara cînd leşinată de foame cobor la parterul blocului şi cumpăr de la tonetă o grămadă de scîrboşenii cum ar fi chips-uri , pop corn, ciocolată, biscuiţi, pe care le mănînc în faţa televizorului şi într-un tîrziu fac calculul caloriilor. 3475. Hmmm!

Din păcate aceasta idee circulă şi astăzi fiind chiar recomandată de anumiţi nutriţionişti şi centre de slăbire. Asta înseamnă că mulţi specialişti sau aşa zis specialişti consideră stomacul şi capul două organe fără nici o legătură între ele. Dacă e aşa recomandarea goleşte frigiderul, este corectă, dar din punct de vedere psihologic nu serveşte la nimic, mai ales în cazul persoanelor care folosesc hrana ca pe un mijloc de consolare, un refugiu de la probleme pe care le au.  La urma urmei astăzi mîncarea se găseşte pretutindeni, e de ajuns să ieşim din casă şi am găsit o primă tonetă cu fornetti , alta cu covrigi încît este absolut inutil să ţinem frigiderul gol.
Chiar dacă urmăm o cură de slăbire, nu putem să renunţăm la mîncare definitiv. Alimentele furnizează organismului calorii, ceea ce înseamnă energie şi doar în cazul în care acestea sunt în exces ne îngrăşăm. De asemeni alimentele conţin vitamine, săruri minerale, fibre, probiotice, elemente indispensabile vieţii. Mai mult, modulează producerea de hormoni şi neurotransmiţători responsabil de starea noastră emotivă.
În concluzie TREBUIE SĂ MÎNCĂM în fiecare zi dar în mod adecvat. Amintiţi-vă că organismul  este un computer cu un sofware perfect şi are toate mecanismele de reglare care îi permit să mănînce echilibrat fără a se îngrăşa sau slăbi. Din păcate acest echilibru este mult mai fragil decît perfect şi e suficientă o deziluzie amoroasă, un necaz în familie, un stres puternic pentru a bloca mecanismele de reglare.