Dietele, o pasiune!!!!!





Aşadar vreţi să urmaţi o cură de slăbire?

-Ca să fiu sincer, urmez deja o cură de slăbire.

Ţin dieta astronautului, cred că o cunoaşteti, nu?

Rămîn cîteva secunde interzisa, mă seacă să spun nu, nu cunosc această dietă, aşa cum nu cunosc dieta marinarului, şoferului, poştaşului, căruţaşului.

Dar adevăratul expert se vede în momente de criză, aşa că mă prefac a fi în deplinătatea cunoştintelor privind dieta mai sus menţionată şi întreb: de profesie, sunteţi astronaut?

-Nu, sunt magazionier.

-Eh, vedeţi, de aia dieta astronautului nu funcţionează la dumnevoastră.





*




În cercetările mele am găsit o mulţime de diete de la cea bronzantă, la cea cu supă de varză, dieta după semne zodiacale, după fazele lunii şi mai nou aşa zisa baby diet, şi South beach şi multealtele. Nu am nici timp şi nici intenţia să mă ocup cu combaterea acestor elucubraţii, am mai spus industria slăbitului poate vinde orice. Este cea mai prolifică. Şi dacă nu aş fi o persoană aşa onestă aş putea la sfîrşitul săptămînii viitoare să îmi rotunzesc contul cu o cifră cu mulţi zero, la urma urmei imaginaţia nu-mi lipseşte. Doar că nu vreau să intru în rîndul celor care promit miracole pe banii şi speranţele unor persoane deja încercate în plan psihic. Vă reamintesc că sunt o ex obeză.


Cînd vorbim despre slăbire cea mai mare greşeală este aceea de a generaliza, deoarece nu există dietă ci o multime de diete diferite fiecare cu caracteristici proprii mai mult sau mai puţin contrastante. Dietele prezente astăzi pe piaţă sunt cu sutele, unele vechi dar încă valabile, altele noi, de modă. Pentru a face alegerea potrivită este necesar să fim informaţi .



3.1 Cum să ne pregătim psihic pentru începerea unei cure de slăbire?

Ca să slăbim este nevoie să intrăm în atmosfera mintală corectă, să ne iubim mai mult şi mai ales să fim animate de dorinţa de a ne pune în valoare. Descoperă cum să faci asta.
Iarna este un anotimp dificil: ne închidem în casă, devenim leneşi, mîncăm mult şi ne ascundem kilogramele în plus pe sub straturile de lînă ale puloverelor şi avem puţină grijă de aspectul nostru. Acul balanţei, aşa ca să ne facă în ciudă nu se mişcă şi noi devenim tot mai nepăsătoare. Şi atunci de ce să nu profităm pentru a prepara terenul în vederea unei cure de slăbire?
Iată cîteva mici gesturi de urmat şi care vă vor pregăti psihic şi emotiv pentru slăbire. Nu lăsa pentru cînd vei fi mai slabă o întîlnire cu cosmeticiana, maseuza şi coafeza. E acesta momentul în care ai nevoie să te simţi mai drăguţă, mai feminină. Aşadar încede de la cap. Părul suferă mult din cauza frigului. Nu vă vopsiţi în casă. Mergeţi la coafor, solicitaţi tratamentele adecvate, daţi o notă de luminozitate vechii culori şi alegeţi o tunsoare care să vă pună în evidenţă ochii, gura, obrazul.
În fiecare zi după duş faceţi-vă un masaj cu un ulei adecvat. În felul acesta veţi accelera circulaţia sanguina şi pielea va deveni mai elastică şi fină. Nu uitaţi mîinile şi picioarele. Mergeţi la manichiură şi pedichiură. Seara faceţi o baie cu sare la picioare, este relaxantă , după care masaţi timp de jumătate de oră. Veţi uita de foame.
Care este culoare ce-ţi place dar nu o foloseşti deoarece o consideri adaptată unei femei mai tinere, mai slabe? Ei, bine, cumpărăţi, o eşarfă, un trenci chiar de culoarea aceea. Şi ca să fii în ton cu moda, ia-ţi şi o bijuterie. În felul acesta se vor deştepta în tine energii care te vor ajuta în începerea dietei.

Şi acum: pentru a scăpa de kilogramele în plus trebuie să acţionăm pe trei fronturi.
1.     eliminarea toxinelor care frînează metabolismul
2.     arderea grăsimilor
3.     tonificarea organismului.

De obicei într-o cură de slăbire mai toate persoanele pleacă bine motivate, înarmate cu voinţă şi chiar reuşesc să slăbească mult în puţin timp. Dar, după o vreme obosesc, ceea ce înseamnă că dietele sînt plictisitoare. Încetul cu încetul se reîngraşă. Ce-i de făcut? Astăzi circulă multe, chiar prea multe teorii despre alimentaţie şi cu toate acestea folosim cel mai frecvent pe cea bazată pe principiul caloric, dar care din păcate cuprinde doar un aspect al problematicii.
Ca să stimulăm metabolismul trebuie să ne dezintoxicăm şi să eliberăm organismul de deşeuri. Pentru aceasta beţi cît mai multe lichide şi introduceţi fibre. Dimineaţa la trezire beţi un pahar cu apă călduţă. Pe parsursul zilei beţi ceaiuri preparate din infuzii cu plantele voastre preferate. Înlocuiţi pîinea şi pastele făinoase cu fructe. Foarte bune sînt rodiile consumate ca atare sau sub formă de suc. Conţin antioxidanţi. Nu uitaţi nici portocalele în special cele roşii.
Seara cînd vă întoarceţi acasă masaţi tot corpul cu un scub după care puneţi pe burete 2 picături de ulei esenţial de trandafiri şi continuaţi masajul pentru încă două trei minute.
Pîna în acest moment am avut grijă de intestin şi piele.

Al doilea organ asupra căruia trebuie să acţionăm este ficatul. Pentru a funcţiona în maniera adecvată ficatul are nevoie de carburant reprezentat de zaharurile cu absorbţie lentă. Eliminaţi definitiv zahărul alb, rafinat şi toate produsele care îl conţin. Folosiţi pentru îndulcire fructosă, miere, melasă, malţ. Aceste produse elimina dependenţa de dulce şi exercită o acţiune detoxificantă asupra ficatului şi intestinului. De 2 ori pe zi luaţi cîte o pastilă de Citrus aurantium. Sinefrina din compoziţie va acţiona asupra grăsimilor în exces. Nu luaţi acest produs decît după ce v-aţi consultat cu medicul vostru. Este contraindicat persoanelor cu probleme cardiovascolare, hipertensivi, femei gravide şi care alăptează. Pe lîngă acestea trebuie să ne ocupăm şi de tonificarea ţesuturilor. Este indicat, pe cît posibil, să înlocuiţi proteinele animale cu cele vegetale pe care le găsiţi în leguminoase-fasole, linte, bob, năut, seminţe oleaginoase, cereale integrale. Nu trebuie să flămînziţi, v-am mai explicat că în astfel de cazuri organismul declanşează un sistem de alarmă care va duce la o nouă acumulare de grăsimi de rezervă. Pentru 3-4 zile înlocuieşte laptele cu cel vegetal( soia, orez, migdale). Are mai puţine calorii şi nu balonează. Consumă zilnic 200-300 gr de struguri. Contin rezveratrol, un puternic antioxidant. Poţi adăuga 2 capsule de ulei de struguri , luate între mese. Este optim să înlocuiti o masă cu iaurt. Consumaţi jumatate de kg de iaurt natural în care puteţi adăoga fructe proaspete sau cereale sau miere. Iaurtul depurifică organismul şi vă ajută să subţiaţi talia. Avînd gust neutru dezobişnuieşte papile gustative de obişnuitele savori ajutîndu-vă să mîncaţi mai puţin. Înlocuiţi brînzeturile  cu cele de capră. Obişnuiţi-vă cu acest produs. Laptele de capră nu balonează fiind mai bine tolerat şi mai uşor de digerat. Conţine mai mult fier şi calciu şi vă veţi sătura mai repede. Printre altele capra se naşte biologică fiind un animal care nu se pretează la cresctorii intensive. Brînza proaspătă obţinută din lapte de capră nepasteurizat este excelentă deoarece în procesul natural de coagulare fermenţii lactici transformă lactosa în acid lactic uşor de digerat şi cu gust acid.
Referitor la cantitate de fibre de care avem nevoie zilnic aceasta este estimată la 30 gr. Fibrele sînt importante deoarece dau senzaţia de saţietate. Cele solubile ajută la eliminarea colesterolului şi ralentează absorbţia carbohidraţilor. Stimulează creşterea anumitor specii de bacterii cu acţiune probiotică echilibrînd microflora intestinală şi prevenind constipaţia. Iată procentajul în fibre a unor alimente:      
Alimentul
Cantitatea de fibre %
Tăriţede grîu
25


Legume uscate/fasole, linte, bob 

15
Migdale

14
Prune si smochine uscate

10
făină integrală

10
arahide
10