Viată de gras , viaţă de slab /din jurnalul unei femei slabe /continuare

Cînd am început să-i tratez pe alţii după ce mai întîi m-am tratat pe mine, m-am întrebat cum se va sfîrşi acest tratament sau dacă se va sfîrşi. Să fie limpede: nu există miracole. E vorba doar de a trata în mod corect o eroare. După multe cure falite am depăşit în sfîrşit frica de a mă reîngrăşa. Şi vă mărturisesc acum mănînc mai mult decît atunci cînd cîntăream 95 de kg. Repet, nu există miracole. Nu le deţine nici un nutriţionist, eu inclusiv. Soluţiile pe care le propun implică o cunoaştere perfectă a mecanismelor obezităţii şi a modurilor de acţiune pentru a accelera arderile. În nutriţie există patru categorii de personaje distincte:

-auşviţienii, cei care proclamează foame ca soluţie a slăbirii, recomandînd diete hipocalorice la persoane care deja nu mănîncă exagerat.

-incendiarii care propun pilule arde grăsimi şi exerciţii fizice epuizante. 

-şarltanii care din păcate sînt tot mai numeroşi şi ocupă cele mai vaste spaţii în televiziune şi jurnale.

-nutriţioniştii de bine care vă vor propune soluţii ştiinţifice, coerente şi vă vor urmări, susţine şi încuraja pe parcursul greului program numit dietă.

Cînd o persoană normală începe să slăbească toţi cei din jur intră în panică, check-up-uri, analize complexe, slăbirea îngrijorează. Nimeni nu se gîndeşte că ar putea fi vorba de o pierdere temporară a poftei de mîncare. Invers, cînd o persoană se îngraşă toţi sar cu gura pe ea: Tu mănînci prea mult. Picioarele grase, obrajii umflaţi sînt rezultatul mîncatului prea mult. Timidele generaţii de graşi nu îndrăznesc să vorbească. Doar slabii se pot exprima. Puţin bun simţ. Cînd mănînc mult mă îngraş, cînd nu mănînc slăbesc.
Dacă ar fi aşa simplu! Ceea ce vreau să spun e că nu există o metodă de slăbire Marie Vrânceanu ci doar o viziune globală a problemei implicînd toate elementele:nutritive, organice, psihice. Există o nutriţionistă Marie Vrânceanu care îşi exercită meseria cu propria-i personalitate.  V-am spus şi repet, nu sînt pentru modelul lagăr de exterminare.
Există un adevăr incontestabil: conform unor statistici recente dietele hipocalorice permit obţinerea unor rezultate pozitive în procent de 1,14 % raportat la o perioadă de timp de 10 ani. Asta înseamnă că în 10 ani dintr-o sută de obezi care au urmat astfel de diete 99 s-au reîngrăşat la loc.
Multe femei( bărbaţii recunosc, sînt mai inteligenţi la capitolul ăsta!!) se aruncă în tot felul de diete absurde în care pierd nu numai farmecul dar şi sănătatea.
Raportul înăltime greutate este interesant: de exemplu o femeie cu înălţimea 1.68 şi greutatea 60 de kg  apare mult mai slabă comparativ cu o alta care are aceeaşi greutate dar numai 1.58. Plecînd de la aceste considerente specialiştii s-au apucat de tot felul de calcule şi tabele pentru care ai nevoie de un consilier în ale matematicii să le întelegi. Dar spuneţi-mi, cînd vă uitaţi la o persoană, ce anume vă atrage? Armonia. De cîte ori nu aţi spus privind o femeie: e graţioasă. Dragele mele, greutatea ideală este legată de aspectul corpului nostru, formei celei mai apropiate de ideal. Ştiţi bine că mai toate modelele sunt prezentate cu formula: 90-60-90, care corespunde celor trei măsuri: circumferinţa pieptului, circumferinţa taliei şi a şoldurilor. Cum nu toate avem norocul să ne naştem cu un corp aşa perfect încît să stăm în măsurile de mai sus e bine să ştiţi că există studii care au arătat că pentru o femeie cu circumferinţa pieptului 90 şoldurile nu trebuie să depăşească 95 şi talia 65. Aşadar circumferinţa bazinului nu trebuie să o depăşească cu mai mult de 5 cm pe cea a pieptului şi talia să fie minus 30 de cm. Pentru bărbaţi valorile de Adonis sînt 100, 85,95. Pentru femei la cifrele de mai sus putem adăuga 1cm pentru fiecare sarcină.
Vreau să vă învăţ un lucru simplu: 900 kcalorii înseamnă 100 gr de grăsimi. Dacă voi peste necesarul caloric zilnic veţi consuma în plus 900 de kcal vă veţi îngrăşa cu 1oogr. Dacă veţi reduce cele 900 de calorii din necesarul zilnic veţi slăbi cu 100gr ceea ce într-o lună înseamnă 3 kg, deloc rău!
Şi care este necesarul vostru zilnic? O formulă simplă pentru a-l calcula:

-femei      25 ani:  525+greutatea ideală x27
                   45 ani: 475+ greutatea ideală x24.5
                   65 ani: 400+greutatea ideală x 20.5

-bărbaţi     25 ani: 725 +greutatea ideală x 31
                    45 ani: 650+greutatea ideală x 28
                    65 ani: 550 + greutatea ideală x23.5

La numărul obţinut adăugaţi 200 înmulţit cu nr de ore de muncă de intensitate medie( ex: curăţenie în casă), 400 x nr de ore pt munci grele, agricoltură, minerit.
Luăm un exemplu concret. Doamna Angela are 46 de ani şi lucrează la birou. Greuatatea ideală a doamnei Angela este 63 de kg. Ea are 72 de kg. Cît trebuie să consume ea într-o zi ?
calculăm: 475+63x24.5=2018 calorii
În fiecare zi Angela face o oră de treburi casnice. Deci 200x10=200
2018 +200=2218. Am spus că 900 kcal înseamnă 100gr de grăsime. Dacă doamna vrea să slăbească va trebui să reducă numărul de calorii cu 900. 2218 -900=1318. Aşadar dieta de urmat este cea cu un aport zilnic de 1318 calorii.
Şi acum iată consumul pentru o oră în următoarele activităţi fizice:
Basket 500
biliard 150
mers pe jos ( ritm sustinut) 200
alergat 500
gimnastica 300
ciclism 480
tenis 800
înot 400
patinaj 600
ping pong 300
schi 750
judo 900
fotbal 400 .
Aşa cum v-am mai spus toate acestea sunt informaţii ştiinţifice. Dacă doriţi într-adevăr să slăbiţi adresaţi-vă unui specialist.


În cura mea de slăbire un rol important l-au jucat şi produsele Ross. Acestea sînt obţinute prin procedee speciale, le veţi găsi doar la noi( zic la clinica din Italia) şi nu conţin amidon. Imaginaţi-vă o cură de slăbire în care puteţi mînca pîine cîtă vreţi , atenţie nu are compoziţia pîinii obişnuite, nu cumva să credeţi că trec de partea celor care vînd fum. Şi există şi dulciurile Ross, ciocolată, croissant, biscuiţi, din care puteţi mînca pe săturate. Recomandate şi diabeticilor cu succes deaorece nu au amidon.